Forum Stajnia Centralna Strona Główna Stajnia Centralna

Skąd: z Star Horses

PostWysłany: Czw 8:03, 03 Mar 2011    Temat postu: Sahara - Treningi

izabelki

Ostatnio zmieniony przez Nojec dnia Sob 22:38, 05 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Crunchy

Dołączył: 02 Mar 2011

PostWysłany: Czw 21:00, 03 Mar 2011    Temat postu:

Wbiegłam do stajni, rzuciłam rzeczy przy wejściu. Podeszłam do Saharki, pogłaskałam po miękkim jasnym pyszczku i nakarmiłam kawałkiem jabłka.
Zapięłam niepostrzerzenie uwiąz i wyprowadziłam na dwór. Przeczyściłam izabelowatą sierść i weszłam z nią na lonżownik.
Puściłam ją, pokręciłam młynek linką i pogoniłam do kłusa. Ta klacz ma fantastyczny ruch. Zrozumiałam dlaczego ma na swoim koncie tyle zawodów.
Nogi podnosiła wysoko, zad unosił się lekko w dół, w górę, w dół, w górę. Głowę trzymała niemal prostopadle do zadu, co trudno wyczuć przy wielkopolakach. Zagalopowała miękko, jej kopyta bębniły o ziemię.
Sunęła delikatnie do przodu. Była idealna. Naprawdę. Jasna grzywa zwisała na kremowej szyi. Ogon obijał się raz po raz o zad, a idealnie wyrzeźbiona głowa, czarne oczy i lśniące kopyta zachwycały urokiem.
Pomyślałam odruchowo a adopcji. Ale uznałam, że zastanowię się później. W tym czasie zatrzymałam ją, przesunęłam na ślad kilka drągów. Chciałam zobaczyć jak u niej ze skokami. Zachęciłam ją do dalszego biegu, a ona przepłynęła po przeszkodzie.
Po kilku takich wyczynach porządnie ją rozstępowałam, obejrzałam stan jej nóg, rozmasowałam spięte barki, wyczyściłam kopyta i odstawiłam klacz z powrotem do boksu. Pochłonęła łapczywie jeszcze kilka jabłek i wróciła do poidła. Położyła się na sianie, i zamknęła powieki. Uznałam, ze nic więcej nie zdziałam, więc wyszłam cicho i wymknęłam się ze stajni.

Stefanowa

Dołączył: 22 Lis 2010

PostWysłany: Pią 19:05, 04 Mar 2011    Temat postu:

T R E N I N G

Godzina: 12:00 Pm
Miejsce: Hala SC
Koń: Sahara
Jaka dyscyplina: Zapoznanie z jeźdźcem, lekki dresaż na początkowym poziomie

O P I S

Teraz jak nadeszła zimna i wraz z nią śnieg było więcej do roboty w stajni. Musiałam się niestety pożegnać ze spaniem do późna w ciepłym łóżku.. Przyjechałam do SC. Dziś zapoznawała się ze stajnią nowa klaczka izabelka Sahara Smile . Przyszłam do stajni opatulona, aż pod szyje w szaliki i golfy i przywitałam się z klaczką.
- Sahuś! - powiedziałam drażniąco.
Klacz podniosła zszokowana głowę i spojrzała na mnie wilkiem. Nienawidzi jak tak na nią mówię. Weszłam do boksu i podałam jej marchewkę to od razu się rozpogodziła. Założyłam jej kantarek i wyprowadziłam do stanowiska.
- To co mała? Pierwsza wspólna jazda dzisiaj. Nie martw się do będzie bardziej zabawa niż praca.
Spojrzała na mnie niepewnie ale jakby się ze mną zgodziła z lekkim zawahaniem. Szybko ogarnełam słomę z jej grzbietu i zaczełam siodłać. Jak na pierwszą jazdę nie chciałam przejść z nią od razu do rzeczy ale powoli ją przezwyczaić do moich metod. Założyłam jej siodło dresażowe, ciepły czaprak, owijki i przede wszystkim tranzelka na wędzidle oliwkowym. Też muszę się do niej przezwyczaić i zobaczyć na co ją stać. Jak skończyłam z siodłaniem przerzuciłam jej na plecy derkę treningową i pojechaliśmy na hale. Dzięki Bogu, że hala jest w środku stajni na dworze panował taki wiatr, że masakra. Z resztą w Polsce zawsze zima jest prawdziwą ostrą zimą. Sahara szła jakoś sztywno i dziwacznie. Poklepałam ją po szyi by się rozluźniła.Nie opodal na spacerze był Sir Noxle.
- Wiem, że ciacho z tego złośnika ale nie dawaj mu takiej satysfakcji.
Klacz jakby kiwnęła głową i parsknęła na odpowiedź. Poluźniłam jej nieco wodze by miała swobodę w pysku ale też kontakt z nią. Cały czas się rozglądała w lewo i prawo patrząc przez okna z widokiem na stajnie z klaczkami i ogierami. Zatrzymała się na chwile by się podrapać się w nogę. To był dla mnie znak, że się czuje wygodniej więc skróciłam odrobinę wodze i zaczęłam nas szykować na kłus. Od razu jak poczuła mocniejszy kontakt i uścisk moich łydek zaczęła rzuć intensywnie wędzidło i szukać kontakt z moją ręką. Poklepałam klaczkę ale nie chciałam od razu z nią przejść o takich rzeczy więc starałam się ją nie składać. Sahara się uparła, że będzie się zbierać więc pozwoliłam ją ale bez mojej pomocy. Wreszcze zakłusowaliśmy na zakręcie. Sahara się lekko odbiła od zadu i wyciągneła mocno przednie nogi. Była za to nagroda. Po jakimś czasie zrozumiała, że nie chce żeby się zbierała i zaczęła ładnie szyje wyciągać.
- Dobrze mała o to mi chodziło! - powtarzałam jej co chwile.
Izabelka spojrzała na mnie kątem oka z pytającym spojrzeniem. Uśmiechnęłam się do niej i zniżyła nisko głowę, aż nosem mogła wąchać piach. Czuła się o sto procent wygodniej byłam z tego bardzo zadowolona. Przeszłam więc do małych ćwiczeń. Najpierw prosiłam ją o wykonanie wolty a ja jechałam wysiadywanym. Klacz od razu się spięła i zaczęła na nowo się zbierać. Kiwnęłam przecząco głową i robiliśmy wolty tyle razy, aż mogła się ładnie rozluźnić. Udało się na dziesiątej wolcie. Potem zaczęłam coś innego. Poprosiłam ją o kłus wyciągnięty a ja jechałam cały czas wysiadywanym. Na kłusie wyciągniętym lekko się spięła ale na skróconym o wiele lepiej. Więc ćwiczyliśmy chody, aż poczuła się z moim dosiadem wygodnie. Dałam jej chwile stępa przed galopem. Miałam przeczucie, że będzie ciężko. Rozluźniałam odrobinę wodze i dałam delikatną ale z precyzją łydkę. Sah odbiła się ładnie od zadu tak ale tak się w krzyżu usztywniła, że aż mi było niewygodnie. Zwolniłam się swoje ruchy bioder i klacz minimalnie zwolniła. Na woltach taka była napięta a na chodach ledwo ledwo. Westchnęłam. Będzie dużo pracy. Poklepałam ją po szyi za dobry wysiłek i współprace i założyłam jej derkę. Nawet Sash się nieco rozluźniała i zarżała.

Wyjechaliśmy z hali na zasłużony odpoczynek.

P O D S U M O W A N I E
Sahara ogółem to klacz bardzo dobrze ujeżdzona zwłaszcza dresażowo. Tylko brakuje mi w niej takie rozluźnienia w krzyżu i swobodę w szyi. Postaram się nad tym z nią popracować zanim przejdziemy do skoków. Ze sztywnym grzbietem podczas zbierania się może mieć później bolesne zakwasy co jest oczywiście niezdrowe dla takiego sportowca jak ona. Wymyśle dla niej ćwiczenia po jeździe na rozluźnienie grzbietu i pleców.

Ostatnio zmieniony przez Stefanowa dnia Pią 19:31, 04 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Stajnia Centralna Strona Główna -> Stare treningi, odwiedziny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)